panelarrow

Jaguar

En næsten truet dyrerace

ServiceNow er platformen der tager kundeservice til et nyt level

| 0 comments

ServiceNow er en Cloud platform, leveret af det det Amerikanske firma med samme navn. Selv om platformen er meget mere end et redskab til kundeservice, så er det kundeservice og vigtigheden heraf det denne artikel drejer sig om.

 

Hvis man ser på hvad det vigtigste i et firma er klart det vigtigste de produkter som firmaet levere, uden gode produkter intet salg og dermed intet firma.

 

Hvad der er vigtigst efter produkterne vil nogen måske hævde er kunderne mens andre mener at der er medarbejderne der er vigtigst, man kan sige at begge dele er både rigtige og forkerte, det rigtige svar er nemlig at det er medarbejdernes evne til at få kunderne til at føle sig godt tilpas og at de og deres ønsker bliver taget seriøst, og ikke mindst sørge for at alle kundernes behov bliver opfyldt, så de bliver ved med at lægge deres penge i firmaet.

 

Nu hvor smartphones er blevet meget udbredt som de er, bliver forbrugeren via deres telefon, nærmest bombarderet med tilbud, på stort set alle tider af døgnet.

 

I takt med at online handlen er eksploderet er konkurrencen blevet større, så nu er god kunde service ikke længere at bare, medarbejderen smiler, er flink og kan henvise til en hjemmeside hvor man kan læse FAQén eller udfylde en formular hvis man skal have yderligere hjælp.

 

Nu skal der helt andre “boller på suppen” kan man foranlediges til at sige, samtidigt med at det er blevet meget nemmere at checke priser bliver et af salgs argumenterne “God kunde service”.

 

Så derfor har medarbejderne brug for alle de værktøjer og hjælpemidler de kan få i kampen om kundernes gunst, og her er ServiceNow en service der virkelig skiller sig ud fra mængden eller nærmest “Junglen” af online kundeservice programmer der er til rådighed.

 

Kundeservice modulet er meget fleksibilitet så der er stort set uanede muligheder for at kunne tilpasse modulet til den enkeltes virksomheds DNA.

 

Netop denne mulighed for tilpasning er meget vigtig, de fleste andre programmer på markedet svaghed er at de er meget i retning af “one size fits all”.

 

Et godt eksempel på hvorfor flexibilitet er altafgørende hvis man vil holde på sine kunder i dag, er hvordan et firma kommunikerer med sine kunder.

 

Og her er vi tilbage til vigtigheden med at få kunderne til at føle sig godt tilpas. Langt de fleste firmaer prøver idag at automatiserer deres kundeservice via en hjemmeside og et “ticket” system, ikke fordi der er noget galt med at automatiserer, tværtimod det er det der skal til, men langt de fleste firmaer gør det forkert.

 

Fejlen som langt de fleste firmaer begår er at de bruger et af de førnævnte “one size fits all” kundeservice programmer der er tilgængelig overalt på nettet.

 

Hvis man skal have succes med at Automatiserer skal man være meget opmærksom på hvordan man gør det, kunderne må ikke for alt i verden ikke få den følelse at de er blevet “automatiseret” og nedgjort til et nummer i ticket system.

 

Alle ved hvor frustrerende det er at få besked af en computerstemme i telefonen

 

“Du er nu nummer 32 i køen Vent venligst.. Du skal vide at dit opkald er meget vigtigt for os, du kan eventuelt prøve at finde løsningen på vores hjemmeside på adressen www.ViHarTravlt.dk/Find-Ud-Af-Det-Selv”

 

Alt imens der bliver spiller dårlig 70ér pop.

 

Hvis man som firma vil være sikker på at man får sin kunde service automatiseret uden at den bliver upersonligt men snarer en forbedring der styrker ens konkurrenceevne og man vil være sikker på at få flere tilfredse kunder, så skal man kontakte et firma som Automize som er eksperter i at tilpasse ServiceNow platformen, så kundeservicen forbliver personlig.

 

Skriv et svar

Required fields are marked *.